POSLANSTVO
Poslanstvo osnovne šole je vzgoja in izobraževanje otrok in mladine v skladu z javnoveljavnim programom.
VIZIJA
Osnovna šola Kajetana Koviča Poljčane bo učencem posredovala temeljna, uporabna in vseživljenjska znanja.
Ustvarjala bo takšna učna okolja, v katerih bodo učenci razvijali veselje do učenja in dela ter pozitiven odnos do življenja, sodelovanja, spoštovanja in strpnosti v medsebojnih odnosih.
Staršem bo ponujala različne oblike sodelovanja in skupaj z njimi iskala odgovore na vzgojna in izobraževalna vprašanja.
Skozi raznovrstne dejavnosti se bo povezovala z okoljem in razvijala občutek pripadnosti in ekološko naravnanost mladih.
CILJI
Do leta 2027 si bomo zaposleni prizadevali uresničiti naslednje cilje:
- Večina učiteljev obvlada in vključuje elemente Formativnega spremljanja v pedagoški proces.
- Vključitev podjetnosti (kot osebnostne naravnanosti) v dejavnosti za doseganje učnih ciljev (cilj ZoOŠ) v 2. in 3. VIO.
- Posodobitev sodelovanja s starši (seznanjanje z načini dela v šoli, skupne GU z učenci, partnerski odnos).
- Razvijanje in izvajanje različnih oblik dela z nadarjenimi učenci.
- Udejanjanje pozitivne delovne in življenjske klime v šoli.
- Sprotno preverjanje doseganja ciljev (realizacijo zastavljenih nalog).
Osrednje naloge v šolskem letu 2025/26
- Vključenost vseh strokovnih delavcev v projekt Vključujoča šola – vključujoč fizični prostor 2025/26: (Program dela v projektu je predstavljen v LDN).
1.1Vključujoči fizični učni prostor: Oceniti in analizirati fizični prostor v svoji učilnici ali šoli ter ugotoviti, kako ga lahko naredim bolj vključujočega za vse učence.
1.2.Vključujoči socialni učni prostor: Preučiti odnose in interakcije med učenci in učiteljem v moji učilnici ter razmisliti o načinih, kako izboljšati
vključenost in sodelovanje med učenci in učiteljem.
1.3.Formativno spremljanje in glas učenca v vključujočem učnem okolju: Analizirati svoje izvajanje formativnega spremljanja in se osredotočiti na to, kako dati učencem večji glas in vpliv na svoje učenje.
1.4.Glas učenca in participativno učenje: Razmisliti o načinih, kako omogočiti učencem, da bolj aktivno sodelujejo pri učenju in oblikovanju učnega prostora in sprejemanju odločitev te odgovornosti.
V tretjem letu projekta želimo omogočiti učiteljem, da poglobljeno, smiselno in strokovno vključujejo v pouk elemente Formativnega spremljanja. V ta namen bomo izbirali ustrezna skupna izobraževanja in delitev dobrih praks kot kolektiv in v strokovnih aktivih.
- Izdelava 4. šolske digitalne strategije za ohranjanje dobre prakse in nadgrajevanje le-te za izboljšanje kakovosti znanja učencev, kritičnost do spletnih virov, spletni bonton in varnost na spletu. Dejavnosti v okviru pouka, obšolskih in dodatnih, projektnih oblikah.
- VIO: osnove dela z računalnikom, miško, Word, 3D slikar, PPT, oblikovanje in pošiljanje sporočil
- in 3. VIO: spoznavanje, osvajanje in uporaba različnih aplikacij, ki podpirajo in olajšujejo učenje; sodelovalno učenje, podajanje povratnih informacij, kritičnost do uporabe digitalne tehnologije …
- projektne dejavnosti v okviru Mladi 2026 (#digiSI), ki se financira iz EU sredstev (poudarek na programiranju) za učence, ki se prijavijo na dejavnost
- izobraževanje učiteljev za uporabo spletnih aplikacij za podajanje povratnih informacij
- interesna dejavnost
- dnevi dejavnosti
- 3. Učenci izkazujejo ničelno toleranco do nasilja (glede na starost) in poznajo različne načine mirnega reševanja konfliktov.
- Nadaljevanje 45-minutnih razrednih ur (vrednote poštenje, iskrenost, odgovornost), za učitelje doslednost
- Spoznavanje in učenje konstruktivnih načinov razreševana konfliktov, pogum za preprečevanje nasilja
- Skupno izobraževanje za strokovne delavce Sodelovanje z zahtevnejšimi učenci in oddelki, Mitja Muršič, Svetovalni center Maribor
- Izobraževanja strokovnih delavcev in uporaba dodatnih znanj v razredne ure, delo z učenci:
- Izobraževanje na temo Varni brez medvrstniškega nasilja: pridobitev znanja in veščin o problematiki medvrstniškega nasilja za preventivno delo na tem področju; usposobitev za izvedbo aktivnosti v okviru Programa NEON (ena učiteljica)
- Veščine za mladostnike: krepitev čustvenih in socialnih kompetenc mladostnikov (ena strokovna delavka
- Vodenje oddelkapo modelu Šest kock za otroke, podpira strokovne delavce pri vodenju oddelka in z uporabo dokazano učinkovitih strategij povečuje socialno in čustveno dobro počutje otrok v oddelku, SC Maribor (štiri učiteljice)
- Spoznavanje, razvijanje občutkov in odnosov do drugačnosti ter empatije v okviru projekta Erasmus+ na temo Razumevanje je pot do sprejemanja.
- Pogostejše razreševanje težav v obliki: učitelj-učenec-starši.
- Povečanje števila skupnih pogovorov med starši učenci in šolo. Pogovor v tem trikotniku je najboljša preventiva in proaktivnost za izboljšanje učnih navad in vedenja.
- Razvijanje in izvajanje različnih oblik dela z nadarjenimi učenci. Načrt dela z nadarjenimi učenci je priloga tega LDN
- Sprotno preverjanje doseganja ciljev (realizacijo zastavljenih nalog) na pedagoških in ocenjevalnih konferencah, v okviru strokovnih aktivov, spremljanje izvajanja projektov in ankete ob koncu šolskega leta.
Konkretne naloge, dejavnosti, nosilci, roki in kazalniki so opredeljeni s tem LDN in Razvojnim načrtom šole 2025/26, ki je v prilogi tega LDN.
Konkretne naloge, dejavnosti, nosilci, roki in kazalniki so opredeljeni s tem LDN in Razvojnim načrtom šole.