Izvedli smo delavnico na temo »Sem kar pijem«. Hidrogeologinja, dr. Kim Mezga (Inštitut SeMe, okoljsko ozaveščanje in trajnostni razvoj, Poljčane), je predstavila splošen pregled dejstev o vodi, kot je npr. podatek, da morja in oceani predstavljajo kar 97 % vse vode na Zemlji in le manj kot 1 % predstavljajo površinske in podzemne vode, ki so glavni vir pitne vode na svetu.
Zavedati se moramo, da je voda iz pipe v Sloveniji kakovostna, kar predstavlja privilegij v primerjavi z drugimi državami. V preteklosti je bila voda veliko bolj cenjena dobrina kot pa danes, ko jo jemljemo za samoumevno. Če z njo ne bomo ravnali skrbno in jo varovali, je jutri lahko že prepozno.
Na delavnici so učenci Pija Brdnik, Matija in Jernej Bauman, Jakob Šabec in Val Malec Ambrož pod mentorstvom učiteljic Tatjane Zgubič in Polone Kobale izvedli kemijsko analizo vode iz reke Dravinje in potoka Brežnica in sicer s t.i. hitrimi (terenskimi) testi. Tovrstno analizo vode učenci izvajajo že 3. leto zapored. Pri praktični izvedbi kemijske analize vode, ki vključuje dodajanje posameznih reagentov v vodo, ki jo lahko obarvajo, rezultate odčitajo s pomočjo barvne lestvice. Rezultati meritev so potrdili prisotnost onesnaževal v vodi (posledice izpustov odpadnih komunalnih vod in raba gnojevke in fitofarmacevtskih sredstev v kmetijstvu). Kljub temu pa merjeni parametri ne presegajo dovoljenih vrednosti glede na Pravilnik o pitni vodi, kar pa še ne pomeni, da je voda pitna in primerna za uživanje.
Tovrstno medgeneracijsko in trajnostno sodelovanje učencem zagotavlja razumevanje procesov v naravi vezanih na vodo, odgovorno ravnanje do narave, timsko delo, spoštovanja, javnega nastopanja ter krepitve samozavesti in socialnih veščin.
Pri tem velja izpostaviti izjemno pripravljenost učencev za sodelovanje in vključevanje v poučne aktivnosti, v katerih delujejo kot ekipa s ciljem, da svoje znanje in ugotovitve prenašajo na mlajše in starejše generacije. Pokazali so svojo sposobnost raziskovanja, zbiranja in zapisovanja rezultatov, analiziranja in podajanja zanesljivih informacij drugim učencem in starejšim.
Mnenje o medgeneracijskem predajanju znanja učenke Pije Brdnik
Moje mišljenje o predaji znanja starejšim in mlajšim je, da je lepo deliti znanje in razveseljevati ljudi okoli sebe, saj tako dobiš nekakšen dober občutek ali misel, da si naredil dobro delo. Včasih je seveda tudi malce naporno, ampak sčasoma se uskladiš in navadiš. Zelo lepo je opazovati, ko mlajši z užitkom in radostjo gledajo, kako izvajaš poskus ter si zelo veliko zapomnijo, poleg tega pa tudi sodelujejo in si pomagajo med seboj. Ob tem pa ne smemo pozabiti na starejše, ki ti ob predstavljanju postavijo še mnogo vprašanj ter o izbrani temi vedo tudi malce več. Skratka – lepo je deliti znanje ter ozaveščati ljudi o trajnostnem ravnanju.
Tatjana Zgubič, Polona Kobale in dr. Kim Mezga
VIDEOPOSNETEK
https://www.youtube.com/watch?v=eKyO36LOPTk
ČLANEK V PANORAMI – FOTOGRAFIJA