image.png

Video utrinki iz Osnovne šole Kajetana Koviča Poljčane

Februar 2021

Biti učenka, učenec ali eden od zaposlenih na naši šoli je nekaj imenitnega!

Male sive celice - Fotozgodba: OŠ Kajetana Koviča Poljčane in OŠ Škofja Loka-Mesto

POGLEJTE UTRINKE iz življenja in dela naše šole!

Dva športna video posnetka, ki povezujeta trajnostno naravnano skrb za naravo z gibanjem v njej

Januar 2021

Osnovna šola Kajetana Koviča Poljčane sodi med najboljše slovenske športne šole. Svojo dejavnost predstavljamo tudi skozi video posnetke. Gradivo je nastajalo ob pomoči učencev in njihovih staršev v času učenja na daljavo. Učenci so veliko časa preživeli v naravi, saj sta športna učitelja skrbno načrtovala različne aktivnosti. Učenci so rezultate teh aktivnosti vnašali v pripravljene preglednice, starši pa so s podpisom potrdili resničnost podatkov. Naloge so se izvajale na prostem ali v stanovanju, posamezno ali v manjših skupinah, praktično in teoretično. Pri vseh dejavnostih pa je bila ena izmed osrednjih zamisli tudi trajnostna naravnanost: preživeti čas v naravi brez negativnega vpliva nanjo. Poglej video.

Šport in narava se držita za roko! Najrajši smo aktivni zunaj, na šolskem igrišču, na zeleni travi, na snegu pozimi, v bazenu … Trudimo se ravnati trajnostno, ne onesnažujemo ali kako drugače obremenjujemo okolja. Tekamo, igramo tee ball, odbojko, košarko in nogomet, se rolamo, skačemo s smučmi, se učimo smučanja v alpskem slogu, kolesarimo, drsamo, tekmujemo v orientacijskem teku, plešemo, igramo igre na travi in snegu, vozimo monocikl, se razgibavamo z aerobiko … Tako razvijamo svoje fizične sposobnosti, se družimo, krepimo zdravje, ostajamo pozitivni, zdravi in aktivni.

Video je tukaj.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Video voščila partnerskim šolam iz Vilniusa, Užic in Makol

December 2020 

Učenke in učenci 7. b razreda so skupaj s svojo učiteljico angleščine pred začetkom božično-novoletnih praznikov pripravili kratek video in v njem predstavili svoje življenje v času učenja na daljavo, dodali so praznična voščila in vabila učencem in učiteljem partnerskih šol, da se v kratkem družijo z nami.

Video si odpri tukaj.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Razmišljanje ob odhajajočem letu 2020

December 2020

Ločitev nas je še bolj zbližala” | SIO

Leto 2020 je bilo 20. leto 3. tisočletja. Sliši se zanimivo, kajne, toda bilo je tudi leto pandemije, ukrepov, ekonomskih in socialnih stisk, preloženih dogodkov, leto brez potovanj in hkrati najslabše leto glede človekovega vpliva na podnebne spremembe. To leto so svet bolj kot kdaj prej pretresale naravne katastrofe, kot so ogromni požari, orkanski vetrovi, poplave, najbolj zaskrbljujoče pa je, da ni bil dosežen niti eden od mednarodnih ciljev trajnostnega razvoja za leto 2020.

Radi imamo trajnostno naravnano družbo je projekt, ki želi spodbujati razvoj osebnega znanja in trajnostnega življenjskega sloga vsakega od nas.

Trajnostni pogled na življenje se osredotoča na osebne, družinske, regionalne, državne in mednarodne perspektive in projekt Love Sustainable Society želi učencem pokazati, da lahko pozitivno vplivajo na svoje življenje in življenje drugih, da imajo moč ukrepati in prevzemati vedno bolj aktivno vlogo v skupnosti. Zamisel trajnostnega pogleda na življenja lahko uspešno prenesemo na učence, torej na bodoče državljane in njihove sedanje in bodoče družine.

Sodelujoči v tem projektu smo lahko ponosni na aktivnosti, ki smo jih že zaključili, in na dejavnosti, ki smo jih skupaj načrtovali in čakamo, da jih bomo opravili v tem šolskem letu oziroma do konca avgusta 2022. Zapleti okrog koronavirusa se bodo umirili in naš projekt bo spet lahko zadihal.

Zato nadaljujmo to razmišljanje z dobrimi stvarmi, ki so se zgodile leta 2020: znanstveniki so odkrili in izdelali cepiva, ki bodo preprečila bolezen, na tisoče prostovoljcev je pomagalo tistim, ki so v stiski, zdravstveni delavci so tvegali svoja življenja, da bi rešili naša, ljudje v mnogih drugih poklicih so pripomogli, da se življenje ni ustavilo, veliko ljudi je našlo nov pomen v svojem življenju, navadili smo se na video klice in ugotovili, da je delo od doma mogoče, emisije ogljikovega dioksida so se zmanjšale, tu so novi dogovori o nizkoogljični družbi do leta 2060 in električnih avtomobilov se proda vedno več, posvojenih je bilo veliko hišnih ljubljenčkov, uganke in družabne igre so spet popularne, ponovno je postal zanimiv šah, ogledali smo si stare priljubljene filme in serije, ohranjali optimizem in še vedno so najbolj priljubljeni pasji in mačji hišni ljubljenčki. In seveda številni drugi …

V letu, ki prihaja, bomo seveda ohranjali vse dobro, predvsem hvaležnost, objemali svoje prijatelje in družino (ja, še vedno se lahko veliko objemamo) in ne bomo čakali, da bi zaživeli svoje najboljše življenje enkrat v prihodnosti. Ker kot že vemo, ga imamo zdaj in tukaj.

Erasmus+ tim Osnovne šole Kajetana Koviča Poljčane in koordinatorica projekta Marina Koražija

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Projekt Erasmus+ v šolskem letu 2019/2020

Junij 2020

Ob koncu šolskega leta vas zagotovo zanima, kako je s projektom Erasmus+, ki nosi naslov Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga  ali kratko Love Sustainable Society, Radi imamo trajnostno naravnano družbo. V tem naslovu so začetnice treh dežel, ki v tem projektu sodelujemo: L kot Litva, S kot Slovenija in S kot Srbija.

Kot veste, so sodelujoče šole v tem projektu:

Osnovna šola Kajetana Koviča iz Poljčan

Osnovna šola Anice Černejeve iz Makol

Osnovna šola Stari grad iz Užic v  Srbiji

Vilniaus Antakalnio progimnazija iz Litve.

Kljub krajšemu šolskemu letu smo izvedli veliko dejavnosti. Skozi vse leto smo varčevali z elektriko in vodo, poskrbeli, da je bilo malo odpadkov hrane, izvedli predstavitve v avli, učenci in zaposleni opazujemo reko Dravinjo in vse negativne spremembe, povezane z njo, organizirali smo tri klimatske proteste v kraju, oblikovali smo svojo zastavo in dobili himno, ki predstavljata naš projekt, zelo trajnostno naravnani so bili učenci 1. razreda, ki so vabili v svoj trajnostno naravnani klub Čiščenje in varovanje narave, povezali smo se z dejavnostmi projekta Pogum, učenci so izdelali merilne naprave in projekt merjenja velikosti zemlje predstavili vsem našim učencem in gostom s partnerskih šol, si dopisovali z učenci iz Litve in Srbije, uredili prostor pri vstopu v šolo in pripravili številne razstave, objavljali na šolski spletni strani in v lokalnih časopisih, o naši dejavnosti so poročali tudi na Radiu Rogla in Štajerski val ter v časopisu Večer. Sešili smo si vrečke za malico, ki jih bomo uporabljali ob vseh dneh dejavnosti, ko bomo prejeli malico za na pot. Tako smo potrjevali našo usmerjenost v trajnostno naravnan življenjski slog in poglabljali osebna znanja in spoznanja s tega področja.

Najobsežnejša pa je bila seveda izvedba kratkotrajnega dogodka za skupno usposabljanje osebja od 17. do 20. novembra 2019.

 

Vsi na šoli smo takrat sodelovali pri pripravi in izvedbi sprejema gostov iz Srbije, Litve in makolske šole ter na predstavitvi projekta v avli naše šole. Učitelji gostujočih šol so preživeli bogat dan skupaj z nami, po šoli so jih vodili osmošolci in jim v angleščini predstavili, kako živimo in kaj delamo na Osnovni šoli Kajetana Koviča v Poljčanah. Zanje smo pripravili uro formativnega spremljanja in predstavitev projekta merjenja velikosti zemlje v avli. S sodelavci smo v naslednjih dneh gostom predstavili lepote našega dela Slovenije, predvsem pa smo načrtovali nadaljnje dejavnosti dveletnega projekta.

Za to šolsko leto pa smo načrtovali tudi Kratkotrajno izmenjavo skupin učencev in učiteljev/spremljevalcev v tem mesecu, torej v letošnjem juniju. Ampak kot veste, te aktivnosti nismo mogli izpeljati in je prestavljena v prihodnje šolsko leto.

Spoštovani sodelavci in učenci, hvala vsem za podporo, aktivno sodelovanje in vse izvedene dejavnosti. Projekt Radi imamo trajnostno naravnano družbo je uspešno začel svojo pot. Sprejeli smo izziv in ker bomo skupno hodili po ustvarjalnih poteh, bomo uspešno prišli do zaključnega cilja našega projekta, ki nas usmerja v osebno rast in trajnostno naravnan življenjski slog znotraj šole, družin in širšega družbenega okolja.

Koordinatorica projekta Marina Koražija

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Strokovno voden ogled za poljčanske šolarje po Nacionalnem laboratoriju za zdravje, okolje in hrano

21. februar 2020

Na Osnovni šoli Kajetana Koviča v Poljčanah poteka dvoletni projekt Erasmus+, ki je naravnan trajnostno. Med zastavljenimi cilji tega projekta je spremljanje odlaganja odpadkov na brežine reke Dravinje, opazovanje in beleženje sprememb rečne vode in analiza vode, ki je odvzeta v času motnosti, obarvanosti, kalnosti. Ker pa smo želeli čim več strokovnih nasvetov glede priprave na odvzem vode, postopkov odvzema in ravnanja z vzorci, smo poiskali strokovne nasvete v Nacionalnem laboratoriju za zdravje, okolje in hrano v Mariboru.

Tatjana Jurša, mag. kemije z NLZOH, je na strokovni ogled laboratorija povabila najboljše učence s področja naravoslovja in njihove učiteljice. Skupaj s sodelavci nam je predstavila laboratorijsko in raziskovalno dejavnost, postopke obveščanja in poročanja, naše učence pa je tudi povabila, da v času svojega nadaljnjega izobraževanja mogoče pri njih opravljajo prakso ali se celo zaposlijo.

Ob strokovni razlagi smo spoznali dejavnosti laboratorija na področju okolja in zdravja, mikrobiološko dejavnost in kemijske analize živil, voda in drugih vzorcev iz okolja.

Vodni življenjski prostor je največji na našem planetu in čeprav reke predstavljajo majhen delež, imajo velik pomen za naš planet, saj dajejo ljudem hrano, ob njih nastajajo mesta, omogočajo promet, proizvajajo energijo, če so čiste, postanejo kraj druženja in sproščanja. Ljudje pa preko snovi, ki jih pogosto v obliki odplak spuščamo v vode iz domov, industrijskih obratov, s kmetijskih površin negativno obremenjujemo svoje okolje. Tako obremenjena je tudi reka Dravinja in v njeni neposredni bližini stoji poljčanska šola. Učenci so že večkrat izrazili skrb za svojo reko, v kateri se ne morejo kopati, v njej ni življenja, ko se sprehajajo ob njej, jih motijo večji odpadki, občasno neprijeten vonj, obarvanost …

Prvošolke so zato organizirale Klub za čisto naravo, učenci iz vseh razredov sestavljajo skupino za opazovanje reke, svoja opažanja objavljajo preko skupine znotraj telefonske aplikacije, kamor bodo takoj obveščali predvsem v primeru, ko bodo opazili onesnaženje. Učenci tudi načrtujejo pomladno čiščenje rečnih bregov skupaj s starši in v povezavi z Občino. Tako delujejo medgeneracijsko in dosežke projekta prenašajo v svoje družine, se ozaveščajo na družbenem področju, bogatijo svoje vseživljenjsko učenje, nekateri pa se nezavedno odpravljajo po poteh svojega bodočega poklica.

Svoja kratka razmišljanja so dodali tudi sodelujoči učenci.

Videli smo neverjetne naprave, ki pa za delovanje še vedno potrebujejo strokovnjaka. V laboratoriju je zaposlenih tudi veliko mladih, ki prinašajo svežino in nove ideje.

Vid Bauma

Najbolj me je pritegnila zanimivost, kaj vse lahko ugotovimo iz enega samega vzorca vode, koščka blaga ali ostanka živila s kemijsko analizo preko vzorčenja, predpriprave vzorca, priprave raztopine, odstranjevanja motečih snovi, analize in izračuna.

Lina Samastur

Najprej smo šli v laboratorij, kjer so nam s klasično metodo za analizo vode prikazali različno obarvanost in tako dokazali prisotnost nitratov, fosfatov, nitritov … Da pa je bil ogled še bolj atraktiven, so nam pripravili ognjenik, ki nastane ob razpadu vodikovega peroksida zaradi dodajanja detergenta in kalijevega jodida.

Nela Turin

Ekipe strokovnjakov iz nacionalnega laboratorija hodijo tudi na teren in pridobivajo vzorce iz morja in jezer, podzemnih in kopalnih voda, z visokih tovarniških dimnikov, predvsem pa analizirajo vzorce, ki jih prejmejo v laboratorij, to pa so predmeti splošne rabe, tudi igrače, živila, zdravila … Opravljajo pa tudi analizo psihoaktivnih snovi anonimno zbranih vzorcev prepovedanih drog.

Valentina Čoh

Na oddelku za analizo psihoaktivnih snovi anonimno zbranih vzorcev prepovedanih drog v NLZOH

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Skupna razredna ura v šolski avli

Trajnostni pogled na hrano

  1. februar 2020
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Klimatski protest na valentinovo 

Svetovni klimatski protest na valentinovo po ulicah Poljčan (z dovoljenjem g. župana Staneta Kovačiča)

14. februar 2020

Udeležili smo se ga tudi učenci in učitelji Osnovne šole Kajetana Koviča iz Poljčan

Imamo dopisne prijatelje iz Litve in Srbije

Januar 2020

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

V šolski avli predstavljamo dogodke, povezane s projektom

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Vabilo na C1 Short-term staff training event

Invitation

C1 Short-term staff training event

Love Sustainable Society 

Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga

Promoting the development of personal knowledge and creating a sustainable lifestyle

Partner schools:

Vilniaus Antakalnio progimnazija, Vilnius, Lietuva

Osnovna škola Stari Grad, Užice, Srbija

Osnovna šola Anice Černejeve, Makole, Slovenija

Osnovna šola Kajetana Koviča, Poljčane, Slovenija

 

3 day Short-term joint staff training event in Poljčane and Makole, Slovenija

Sunday Nov 17 – Thursday Nov 21

Programme

Monday, Nov 18 Tuesday, Nov 19 Wednesday, Nov 20
 

08:00 Welcome at school

08:20 Welcome programme 1

08:45 Snack break

09:10 Welcome programme 2

09:45 Coffee break

10:25 Class 3 a, Formative Assessment

11.10  Measuring the Size of Earth

12.05 Open Doors Hour

13.00 A visit to the Kindergarten

14.00 Lunch at school

14:00-16:00 Break

16:00 Ecoremediation Center

17:30 Dinner

 

 

09:00 Welcome at school

09:30 Welcome programme

10:15 About the project

11:00 Coffee break

11:30 Open Doors Hour

12:00 Lunch at school

13:00 School Tour

14:00 Project work

15:00-16:00 Break

16:00 Afternoon activities

18:30 Dinner

 

 

 

08:45 Transfer to Rogla

09:45 Field trip

11:45 Treetop Walk Rogla

12:30 Transfer to Skomarje

13:00 Lunch

16:00 Transfer to Poljčane

17:00 Transfer to Ljubljana (Lithuanian team)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osnovna šola Kajetana Koviča Poljčane

Elementary School Kajetan Kovič Poljčane

                                                            Osnovna šola Anice Černejeve Makole

Elementary School Anica Černejeva Makole

Principal of the coordinator school: mag. Francka Mravlje

Vabilo

C1 Short-term staff training event

Love Sustainable Society

Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga

Promoting the development of personal knowledge and creating a sustainable lifestyle 

Partnerske šole:

Vilniaus Antakalnio progimnazija, Vilnius, Lietuva

Osnovna škola Stari Grad, Užice, Srbija

Osnovna šola Anice Černejeve, Makole, Slovenija

Osnovna šola Kajetana Koviča, Poljčane, Slovenija

 

Sprejem gostov iz treh partnerskih šol

Ponedeljek, 18. november, na Osnovni šoli Kajetana Koviča v Poljčanah

 

Program dogajanja
 

08:00 Sprejem na šoli

08:20 Program ob sprejemu gostov, 1. del

08:45 Odmor

09:10 Program ob sprejemu gostov, 2. del

09:45 Odmor

10:25 Formativno spremljanje v 3. a z učiteljico Barbaro Oder

11.10 Predstavitev projekta Merjenje velikosti Zemlje z učiteljem Goranom Saboličem

12.05 Odprta vrata v učilnice

13.00 Obisk v vrtcu

14.00 Kosilo na šoli

14:00-16:00 Prosti čas

16:00 Ekoremediacijski center Dole z ddr. Ano Vovk Korže

17:30 Večerja na domačiji Debelak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osnovna šola Kajetana Koviča Poljčane

Elementary School Kajetan Kovič Poljčane

                                                            Osnovna šola Anice Černejeve Makole

Elementary School Anica Černejeva Makole

Ravnateljica koordinatorske šole: mag. Francka Mravlje

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

PRVA MOBILNOST OSEBJA V OKVIRU ERASMUSA+ IZ ŠTIRIH ŠOL V POLJČANAH IN MAKOLAH

  1. – 20. NOVEMBER 2019

Poglej tudi ta prispevek.

E-sporočilo partneski šoli v Litvi:

Dear members of the Lithuanian team,
 
two Slovenian project teams had a meeting today. We discussed the 5 days C1 activity in November 2019. We decided to change the initial planning because there is no C1 activity in Serbia. The changes to come are connected to Short-term joint staff training events in Nov 2019 in Slovenia and in May 2021 in Lithuania for the Slovenian and Lithuanian teams. 
 
If you can agree the two teams will provide payment for flight tickets and accommodation. As I have explained before other costs (like food, local travels and travels to and from the airport…) will be provided by the Slovenian budget in Slovenia and by the Lithuanian budget in Lithuania. I you do not agree we can change this idea and every team pays for all expenses from its own budget.  
 
The Serbian team will have to pay all their expenses in Lithuania in May 2021.
 
There are three persons coming from Slovenia and from Serbia to Lithuania as it is planned and three persons from Lithuania and Serbia are coming to Slovenia in Nov 2019.
 
I hope I’ve managed to answer your questions. If there is anything else I’ll gladly explain in the next post, just ask:)
 
Have you already finished  flight arrangements? 
 
And one more thing: would you be so kind and agree to make a short presentation of your country and school for two times: at my school and in the other Slovenian school, the first one on Monday Nov 18 and the second one on Tuesday Nov 19? We’l appreciate it a lot! Because on Monday you are staying mostly in Poljčane municipality and the next day in Makole municipality. And don’t worry, they are neighbouring municipalities and the schools are just a few kilometres away from each other.
Greetings from Slovenia,
Marina and Nataša

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Erasmus+ K2 projekt Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga odobren!

Osnovna šola Kajetana Koviča iz Poljčan je v letošnjem šolskem letu uspela s prijavo za izvedbo projekta Erasmus+ K2, ki omogoča sofinanciranje projektov, katerih namen je dvig kakovosti poučevanja, usposabljanja, učenja, modernizacija institucij in inovacija družbe. Ena izmed oblik sodelovanja so partnerstva za izmenjavo med šolami, kjer se izvaja mobilnost za učence in osebje sodelujočih šol.

V projektu z naslovom Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga sodelujemo štiri šole iz treh držav: Osnovna šola Kajetana Koviča iz Poljčan kot koordinatorska šola, Osnovna šola Anice Černejeve iz Makol, Osnovna šola Stari Grad iz Užic v Srbiji in Vilnius Antakalnio progimnazija iz Litve.

V tem projektu izhajamo iz razmišljanja, da lahko ljudje, ki živimo na planetu Zemlja, izbiramo med dvema potema v prihodnost: odločimo se lahko za skrbno ravnanje s svojim okoljem in sprejmemo trajnostno skrb zanj ali se brez te odločitve odpravimo na pot, na kateri bi lahko človeštvo nekoč v prihodnosti izgubilo najdragocenejše, in to je zdravo življenje v zdravem okolju. Zgodovina nas uči, da so mnoge civilizacije v preteklosti že prehodile pot samouničenja in se izgubile na časovnem traku zgodovine. Ampak svet je danes globaliziran in uničevanje okolja ne poteka le lokalno, zato tudi posledice postajajo vse bolj globalne.

V naslednjih dveh letih, kolikor projekt traja,  bomo še bolj skrbeli za svoje okolje in tudi mi ravnali ekološko. Spoznali bomo prizadevanja ostalih treh šol in poskušali prenašati dosežke v svoje družine. Izmerili bomo velikost zemlje z orodji, ki jih bomo izdelali sami in merili onesnaženost vode v Dravinji. Srečevali se bomo s prizadevanji za ohranjanje nedotaknjene narave v naši okolici in sodelovali z Učnim poligonom Dole.  Spodbujali bomo tudi  podjetniško miselnost in slišali jezike manjših evropskih narodov ter krepili znanje angleščine. Predstavili bomo pozitivne vplive, ki ga ima geotermalno ogrevanje šole na okolje, preučili, kateri naravni viri se zaradi te odločitve ohranjajo in koliko. Predlagali bomo prenos zamisli o izvedbi podobnega reševanja vprašanja ogrevanja in oskrbe s toplo vodo na sodelujoče šole.

Osnovna šola Makole načrtuje likovno-kiparsko delavnico na temo Modri planet Zemlja vzporedno s Forma Vivo, ki jo izvaja Občina Makole, in to z naravnimi materiali les, kamen, papir. Predstavili bodo lokalne znamenitosti, oživili druženje ob tabornem ognju in pripovedovanje zgodb, povezanih z naravo. Šola iz Vilniusa pripravlja razširitev in predstavitev ter prenos idej na partnerske šole na področju zamenjave plastičnih slamic s trajnimi, kovinskimi, raziskovanje poklicev prihodnosti in navduševanje za izbiro zelenih poklicev. Vabijo tudi na sodelovanje na festivalu video filmov na temo trajnostnega razvoja. Osnovna šola iz Užic bo spoznavala abecedo trajnostnega razvoja, nadgradili bodo raziskovalno nalogo o zmanjševanju odpadkov in predstavili prizadevanja planinskega turističnega centra, ki je uspešno in skrbno ravna z naravnimi viri in ohranja okolje kar se da nedotaknjeno.

Skozi obe leti bomo delovali povezovalno. Omenjene teme bomo prepletali z delom in življenjem šol. Od 17. do 21. novembra 2019 so Slovenjo obiskali strokovni delavci treh šol, konec marca prihodnje leto pa se bomo na obeh slovenskih šolah družili tudi z učenci.

Že od septembra poljčanska šola živi za ta projekt. Doslej smo oblikovali šolski projektni tim, se prijavili na eTwinning portal, prizadevanja predstavili staršem, izbrali kratko in učinkovito ime projekta – Love Sustainable Society, kjer prve črke imena označujejo začetnice sodelujočih držav.

Na prvi izmenjavi med državami so sodelovali strokovni timi vseh šol, iz tujine so bili to po trije člani iz Litve in Srbije. V ponedeljek, 18. novembra, smo tako na poljčanski šoli sprejeli goste iz tujine in domovine. Poslušali smo slovensko in evropsko himno. Na prireditvi smo se predstavile vse sodelujoče šole, ob kratkih video posnetkih smo tudi potovali po Sloveniji, Litvi in Srbiji. Ker je Erasmus+ evropski projekt, je del dogajanja potekal v angleščini. Vsa šola se je potem spremenila v eno veliko učilnico, gostje pa so aktivno opazovali dogajanje. Najdlje so se zadržali pri tretješolcih, kjer so z učiteljico Barbaro Oder skozi formativno spremljanje doživeli, kako uspešna učiteljica učence usmerja v samostojnost, odgovornost, ustvarjalnost, kritičnost in samokritičnost.

Povezovanje preko programa Erasmus+ mladim, tudi osnovnošolcem, ponuja možnost, da se skozi medkulturne stike učijo ustrezno sodelovati z učenci in odraslimi iz drugih držav. Tako so poljčanski in makolski šolarji tokrat ob sprehodu predstavili gostom iz tujine šolo in svoj kraj, marca naslednje leto pa jih čaka petdnevno učenje in druženje z vrstniki.

Sprejemu in prikazu življenja in dela na obeh slovenskih šolah je sledilo strokovno srečanje, kjer so bile predstavljene dejavnosti, ki so že potekale, hkrati pa smo načrtovali sodelovanje za naprej. Mobilnost osebja med šolami tako spodbuja izmenjavo izkušenj in strokovnega znanja.

Učenci in zaposleni na obeh slovenskih šolah si že od septembra prizadevamo, da bi ozaveščali trajnostnost in naredili konkretne korake za zmanjšanje negativnih vplivov na naravo. Sodelujemo v klimatskih protestih Grete Thunberg, na dnevih dejavnosti ne uporabljamo več plastenk za enkratno uporabo, za malico smo si vsi učenci in zaposleni na poljčanski šoli zašili pralno bombažno vrečko in se tako izognili plastični embalaži ob dnevih dejavnost, v šolski kuhinji skrbno naročajo hrano pri dobaviteljih, ki ne obremenjujejo okolja. Naša šola je ena izmed slovenskih šol, ki je fosilna goriva nadomestila z geotermalno energijo, poljčanska občina pa je tudi zaradi tega ena izmed treh energetsko najbolj prodornih občin v Sloveniji. Trajnostni razvoj nas namreč uči, kako pomembno je ohranjati stanje na planetu Zemlja vsaj takšno, kot ga imamo sedaj.

Gostje iz Litve in Srbije so zapustile Slovenijo. S sabo so odnesle vtise, ki govorijo o tem, kako podobni, a hkrati različni smo si: njihove šole imajo večje število učencev, nacionalna pestrost je pri njih prav tako večja, razlike so v učnih pristopih, izvajanju dni dejavnosti, opremljenosti šol … A pomembnejša od teh razlik so spoznanja, kaj je skupnega: učenci vseh šol pričakujejo konkretne rešitve za naš planet. Prav je, da jim prisluhnemo in  jim omogočimo, da po svojih močeh prispevajo k izboljšanju okoljskega zavedanja. Obe slovenski šoli svoja prizadevanja širita na partnerske šole, povezujejo nas skupne aktivnosti, zastava, himna in trajnostno naravnano ime projekta: Love Sustainable Society, Rad imam trajnostno naravnano družbo.

KAJ SMO POSTORILI V SEPTEMBRU 2019?

Priprave na izvajanje projekta potekajo intenzivno že ves september. Doslej smo oblikovali šolski projektni tim, se prijavili na eTwinning portal, projekt predstavili staršem, izbiramo kratko in učinkovito ime, za učence pa smo pripravili podrobno predstavitev, ki smo jo povezali s svetovnim klimatskim protestom.

Posebej za ta projekt je bila oblikovana zastava, ki povezuje tri države, izobesili smo jo v avli, vsi učenci pa se učijo pesem, ki nas bo spremljala na prihodnjih dogodkih in ima angleško besedilo z ekološko tematiko.

Šolski projektni tim se dogovarja glede poteka dejavnosti in priprav na dogodek v novembru, ko nas obiščejo strokovni delavci treh šol.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

PREDSTAVITEV PROJEKTA UČENCEM IN SODELOVANJE V SVETOVNEM PODNEBNEM PROTESTU

19. september 2019

V četrtek, 19. septembra 2019, so učenci vseh triad v šolski avli poslušali evropsko himno. Na prireditvi smo predstavili šolski projekt za naslednji dve leti in se povezali s klimatskimi protesti, ki potekajo po vsem svetu. Ker je Erasmus+ evropski projekt, je del dogajanja potekal v angleščini.

Mladi so pokazali, da jim ni vseeno in da pričakujejo konkretne rešitve za naš planet. Prav je, da jim prisluhnemo in  jim omogočimo, da po svojih močeh prispevajo k izboljšanju okoljskega zavedanja. Tako so na prireditvi izvedli kratek protestni shod proti  klimatskim spremembam že 19. 9., ker so naslednji dan imeli devetošolci organiziran dan dejavnosti.

Gostji na prireditvi sta bili ravnateljica makolske šole Silvestra Samastur in svetovalka za družbene dejavnosti Občine Poljčane Klavdija Majer, mag. jav. upr.

SVETOVNI PODNEBNI PROTEST: 20. september 2019

GRETA THUNBERG GLOBAL CLIMATE STRIKE:  Friday, SEP 20

  1. septembra, ko je po vsem svetu bilo izvedeno okrog 5 800 protestov v 161-ih državah, ko je o dogodku poročalo kar 7 371 spletnih strani in so protestirali ljudje vseh generacij, so prvošolci obeh oddelkov z učitelji ter nekateri učenci 2. in 3. triade glasno protestirali pred šolo. Shod je potekal kot učna dejavnost.

Na povezavi Video najdete kratko filmsko predstavitev tega dogodka.

Tako so se svetovnemu podnebnemu protestu prvič pridružili tudi šolarji in zaposleni Osnovne šole Kajetana Koviča iz Poljčan.

GLOBAL CLIMATE STRIKE FACTS:

OVER 4 MILLION PEOPLE  TOOK PART IN

5,800 ACTIONS IN 

161 COUNTRIES ALONG WITH 820 CIVIL SOCIETY ORGANISATIONS,

3,024 COMPANIES AND

7,371 WEBSITES!

And we were part of the GLOBAL CLIMATE STRIKE for the first time in the school history!

PRVI KLIMATSKI PROTEST POLJČANSKIH OSNOVNOŠOLCEV IN PRVI KLIMATSKI PROTEST V OBČINI POLJČANE

  1. oktober 2019 v Poljčanah

Mladi želijo, da lahko svoje misli izrazijo tudi v javnosti. Tako za petek, 11. oktobra, načrtujemo miren protestni shod v centru Poljčan, s katerim želijo učenci javno pokazati enega od načinov izražanja mnenja na demokratičen način.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Predstavitev projekta Love Sustainable Society učencem in zaposlenim Osnovne pole Kajetana Koviča Poljčane

Povezovalno besedilo s prireditve v šolski avli

September 2019

D 1 Vid: Prvič bomo na naši šoli slišali tri himne: slovensko, evropsko in šolsko. Prosim, da vstanete!

Slovenija je del Evropske unije od leta 2004. Od takrat na prireditvah poslušamo tudi evropsko himno. Današnja prireditev je tesno povezana z EU, sa je je Erasmus+ evropski projekt. Pa začnimo s programom.

Kristina: Dobro jutro vsem zaspancem in vsem čisto prebujenim!

Ula: In seveda našima gostjama.

Vid: Danes bomo ob predstavitvi spoznali šolski projekt za naslednji dve leti, se pogovarjali o šolskem parlamentu in se ob koncu povezali s klimatskimi protesti, ki bodo jutri in 27. septembra potekali po vsem svetu. Ker je Erasmus+ evropski projekt, bo del današnjega dogajanja v angleščini.

D 2 Kristina: Vid, pa greva na delo. Najprej nam razloži, kaj je Erasmus+?

To je program EU, ki podpira izobraževanje, usposabljanje, mlade in šport v Evropi.

D 3 Video 1: (v celoti)

D 4 Ula: Naš projekt nosi zapleteno ime – SPODBUJANJE RAZVOJA OSEBNIH ZNANJ IN USTVARJANJE TRAJNOSTNEGA ŽIVLJENJSKEGA SLOGA.

Vid: Ja, to je projekt, ki povezuje osebna znanja in trajnostni življenjski slog.

D 5 V naslednjih dveh letih bomo še bolj skrbeli za svoje okolje in tudi mi ravnali ekološko.

D 6 Spoznali bomo prizadevanja ostalih treh šol in poskušali prenašati dosežke v svoje družine.

D 7 Izmerili bomo velikost zemlje z orodji, ki jih bomo izdelali sami. Merili bomo onesnaženost vode v Dravinji.

D 8 Srečevali se bomo s prizadevanji za ohranjanje nedotaknjene narave v naši okolici in sodelovali z Učnim poligonom Dole.

D 9 Spodbujali podjetniško miselnost in slišali jezike manjših evropskih narodov in krepili znanje angleščine.

D 10 Povezali se bomo s temo šolskega parlamenta Moja poklicna prihodnost, to so zeleni poklici na področju učinkovite rabe energije, logistike, eko gradnje.

Kristina: S kom bomo v naslednjih dveh letih torej sodelovali?

D 11 Vid: V projektu sodelujemo 4 šole iz 3 držav: Osnovna šola Kajetana Koviča iz Poljčan …

D 12 Osnovna šola Anice Černejeve iz Makol. (Danes pozdravljamo med nami ravnateljico šole, go. Silvestro Samastur, in predstavnico Občine Poljčane, go. Klavdijo Majer. Dobrodošli na naši šoli.)

D 13 Prva sodelujoča država je torej Slovenija. In Slovenija je takšna dežela … (OGLED VIDEA)

D 14 Video 2 (v celoti)

Vid: In tukaj, V Sloveniji, poslušamo takšno glasbo. Jakob Šabec na harmoniki …

D 15 Naslednja šola je Osnovna šola Stari Grad iz Užic v Srbiji.

D 16 Vilnius Antakalnio progimnazija je šola iz Litve.

D 17 Oglejmo si zastave treh sodelujočih držav, kje Litva, Srbija in Slovenija ležijo in glavna mesta: Vilnius, Beograd in Ljubljano.

D 18 Zanimiva je tudi primerjava števila prebivalcev in površine. Srbija ima skoraj 9 milijonov ljudi, Litva pa kar 65. 286 km2.

Ula: Kaj bo potekalo znotraj Erasmusa? D 18

D 19 Delovali bomo povezovalno. Omenjene teme bomo prepletali z našim delom in življenjem. V novembru nas bodo obiskali učitelji treh šol, aprila pa se bomo družili tudi z učenci.

Kristina: Kaj pa smo že naredili?

D 20 Vid: Oblikovali smo šolski projektni tim, se prijavili na eTwinning portal, projekt predstavili staršem, izbiramo kratko in učinkovito ime projekta in organizirali smo to predstavitev.

D 21 Ula: Ampak tega druženja v šolski avli še nismo končali.

(Pridejo iz TU: Lina, Valentina, Žiga F., Tim, Tine, Žan, Urban, Zala, Val, Nika, Nick, Žiga …)

If you feel the Planet is FINE, you are defenitly on the wrong LINE!

 

Vid: Tako je! Nadaljujemo ga s svetovnim klimatskim protestom Grete Thunberg in naših učencev (nekateri še vstajajo in se pridružijo).

If you feel the Planet is FINE, you are defenitly on the wrong LINE!

D 22 Kristina: Grete Thunberg? Kdo pa je to?

D 23 Vid: 16-letna Švedinja, ki je s svojimi protesti opozorila svet, da politiki naredijo premalo, da vladata denar in neodgovoren odnos do našega planeta Zemlja.

Vid: Protestni shodi se bodo nadaljevali tudi prihodnji teden.

Ula: Ampak danes je 19. september!

Vid (BESEDILO NI NA DIAPOZITIVU):

D 23 Jutri, 20. septembra, bodo z mladimi prvič protestirali tudi vsi ostali. Ker bomo devetošolci jutri na naravoslovnem dnevu, smo povezali protest s predstavitvijo projekta  Erasmus+, ki se prav tako zavzema za trajnostno ohranjanje našega planeta!

Učenci in zaposleni Osnovne šole Kajetana Koviča se tako že danes pridružujemo svetovnemu klimatskemu protestu!

In staršem doma bomo lahko razložili, kako pomembno je, da javno pokažemo skrb za naš dom, za naš planet! O dogajanju bomo brali na spletu ali pa si pogledali kakše video, kot je tale:

D 24 Video 3: (v celoti)

Vid: Ne pozabite v svoje družine prenesti dveh današnjih sporočil:

  1. NA ŠOLI SMO DEL EVROPSKEGA PROJEKTA, ZNOTRAJ KATEREGA SE BOMO ZAVZEMALI ZA NAŠO PRIHODNOST!
  2. VKLJUČILI SMO SE V SVETOVNI KLIMATSKI PROTEST.

Hvala za zbrano poslušanje. S tem je naše druženje v šolski avli zaključeno. Prosim, če mirno odidete k pouku/v svoje učilnice.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Naš projekt je odobren! 

Sporočilo, da je projekt dodan v Mobility Tool

Spoštovani,

podatki za vaš projekt (2019-1-SI01-KA229-060467_1) so prenešeni v orodje Mobility tool+ (povezava je namenjena koordinatorski šoli za vnašanje ustreznih vsebin).