Video utrinki iz Osnovne šole Kajetana Koviča Poljčane
Februar 2021
Biti učenka, učenec ali eden od zaposlenih na naši šoli je nekaj imenitnega!
POGLEJTE UTRINKE iz življenja in dela naše šole!
Dva športna video posnetka, ki povezujeta trajnostno naravnano skrb za naravo z gibanjem v njej
Januar 2021
Osnovna šola Kajetana Koviča Poljčane sodi med najboljše slovenske športne šole. Svojo dejavnost predstavljamo tudi skozi video posnetke. Gradivo je nastajalo ob pomoči učencev in njihovih staršev v času učenja na daljavo. Učenci so veliko časa preživeli v naravi, saj sta športna učitelja skrbno načrtovala različne aktivnosti. Učenci so rezultate teh aktivnosti vnašali v pripravljene preglednice, starši pa so s podpisom potrdili resničnost podatkov. Naloge so se izvajale na prostem ali v stanovanju, posamezno ali v manjših skupinah, praktično in teoretično. Pri vseh dejavnostih pa je bila ena izmed osrednjih zamisli tudi trajnostna naravnanost: preživeti čas v naravi brez negativnega vpliva nanjo. Poglej video.
Šport in narava se držita za roko! Najrajši smo aktivni zunaj, na šolskem igrišču, na zeleni travi, na snegu pozimi, v bazenu … Trudimo se ravnati trajnostno, ne onesnažujemo ali kako drugače obremenjujemo okolja. Tekamo, igramo tee ball, odbojko, košarko in nogomet, se rolamo, skačemo s smučmi, se učimo smučanja v alpskem slogu, kolesarimo, drsamo, tekmujemo v orientacijskem teku, plešemo, igramo igre na travi in snegu, vozimo monocikl, se razgibavamo z aerobiko … Tako razvijamo svoje fizične sposobnosti, se družimo, krepimo zdravje, ostajamo pozitivni, zdravi in aktivni.
Video je tukaj.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Video voščila partnerskim šolam iz Vilniusa, Užic in Makol
December 2020
Učenke in učenci 7. b razreda so skupaj s svojo učiteljico angleščine pred začetkom božično-novoletnih praznikov pripravili kratek video in v njem predstavili svoje življenje v času učenja na daljavo, dodali so praznična voščila in vabila učencem in učiteljem partnerskih šol, da se v kratkem družijo z nami.
Video si odpri tukaj.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Razmišljanje ob odhajajočem letu 2020
December 2020
Leto 2020 je bilo 20. leto 3. tisočletja. Sliši se zanimivo, kajne, toda bilo je tudi leto pandemije, ukrepov, ekonomskih in socialnih stisk, preloženih dogodkov, leto brez potovanj in hkrati najslabše leto glede človekovega vpliva na podnebne spremembe. To leto so svet bolj kot kdaj prej pretresale naravne katastrofe, kot so ogromni požari, orkanski vetrovi, poplave, najbolj zaskrbljujoče pa je, da ni bil dosežen niti eden od mednarodnih ciljev trajnostnega razvoja za leto 2020.
Radi imamo trajnostno naravnano družbo je projekt, ki želi spodbujati razvoj osebnega znanja in trajnostnega življenjskega sloga vsakega od nas.
Trajnostni pogled na življenje se osredotoča na osebne, družinske, regionalne, državne in mednarodne perspektive in projekt Love Sustainable Society želi učencem pokazati, da lahko pozitivno vplivajo na svoje življenje in življenje drugih, da imajo moč ukrepati in prevzemati vedno bolj aktivno vlogo v skupnosti. Zamisel trajnostnega pogleda na življenja lahko uspešno prenesemo na učence, torej na bodoče državljane in njihove sedanje in bodoče družine.
Sodelujoči v tem projektu smo lahko ponosni na aktivnosti, ki smo jih že zaključili, in na dejavnosti, ki smo jih skupaj načrtovali in čakamo, da jih bomo opravili v tem šolskem letu oziroma do konca avgusta 2022. Zapleti okrog koronavirusa se bodo umirili in naš projekt bo spet lahko zadihal.
Zato nadaljujmo to razmišljanje z dobrimi stvarmi, ki so se zgodile leta 2020: znanstveniki so odkrili in izdelali cepiva, ki bodo preprečila bolezen, na tisoče prostovoljcev je pomagalo tistim, ki so v stiski, zdravstveni delavci so tvegali svoja življenja, da bi rešili naša, ljudje v mnogih drugih poklicih so pripomogli, da se življenje ni ustavilo, veliko ljudi je našlo nov pomen v svojem življenju, navadili smo se na video klice in ugotovili, da je delo od doma mogoče, emisije ogljikovega dioksida so se zmanjšale, tu so novi dogovori o nizkoogljični družbi do leta 2060 in električnih avtomobilov se proda vedno več, posvojenih je bilo veliko hišnih ljubljenčkov, uganke in družabne igre so spet popularne, ponovno je postal zanimiv šah, ogledali smo si stare priljubljene filme in serije, ohranjali optimizem in še vedno so najbolj priljubljeni pasji in mačji hišni ljubljenčki. In seveda številni drugi …
V letu, ki prihaja, bomo seveda ohranjali vse dobro, predvsem hvaležnost, objemali svoje prijatelje in družino (ja, še vedno se lahko veliko objemamo) in ne bomo čakali, da bi zaživeli svoje najboljše življenje enkrat v prihodnosti. Ker kot že vemo, ga imamo zdaj in tukaj.
Erasmus+ tim Osnovne šole Kajetana Koviča Poljčane in koordinatorica projekta Marina Koražija
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt Erasmus+ v šolskem letu 2019/2020
Projekt Erasmus+ v šolskem letu 2019/2020
Junij 2020
Ob koncu šolskega leta vas zagotovo zanima, kako je s projektom Erasmus+, ki nosi naslov Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga ali kratko Love Sustainable Society, Radi imamo trajnostno naravnano družbo. V tem naslovu so začetnice treh dežel, ki v tem projektu sodelujemo: L kot Litva, S kot Slovenija in S kot Srbija.
Kot veste, so sodelujoče šole v tem projektu:
Osnovna šola Kajetana Koviča iz Poljčan
Osnovna šola Anice Černejeve iz Makol
Osnovna šola Stari grad iz Užic v Srbiji
Vilniaus Antakalnio progimnazija iz Litve.
Kljub krajšemu šolskemu letu smo izvedli veliko dejavnosti. Skozi vse leto smo varčevali z elektriko in vodo, poskrbeli, da je bilo malo odpadkov hrane, izvedli predstavitve v avli, učenci in zaposleni opazujemo reko Dravinjo in vse negativne spremembe, povezane z njo, organizirali smo tri klimatske proteste v kraju, oblikovali smo svojo zastavo in dobili himno, ki predstavljata naš projekt, zelo trajnostno naravnani so bili učenci 1. razreda, ki so vabili v svoj trajnostno naravnani klub Čiščenje in varovanje narave, povezali smo se z dejavnostmi projekta Pogum, učenci so izdelali merilne naprave in projekt merjenja velikosti zemlje predstavili vsem našim učencem in gostom s partnerskih šol, si dopisovali z učenci iz Litve in Srbije, uredili prostor pri vstopu v šolo in pripravili številne razstave, objavljali na šolski spletni strani in v lokalnih časopisih, o naši dejavnosti so poročali tudi na Radiu Rogla in Štajerski val ter v časopisu Večer. Sešili smo si vrečke za malico, ki jih bomo uporabljali ob vseh dneh dejavnosti, ko bomo prejeli malico za na pot. Tako smo potrjevali našo usmerjenost v trajnostno naravnan življenjski slog in poglabljali osebna znanja in spoznanja s tega področja.
Najobsežnejša pa je bila seveda izvedba kratkotrajnega dogodka za skupno usposabljanje osebja od 17. do 20. novembra 2019.
Vsi na šoli smo takrat sodelovali pri pripravi in izvedbi sprejema gostov iz Srbije, Litve in makolske šole ter na predstavitvi projekta v avli naše šole. Učitelji gostujočih šol so preživeli bogat dan skupaj z nami, po šoli so jih vodili osmošolci in jim v angleščini predstavili, kako živimo in kaj delamo na Osnovni šoli Kajetana Koviča v Poljčanah. Zanje smo pripravili uro formativnega spremljanja in predstavitev projekta merjenja velikosti zemlje v avli. S sodelavci smo v naslednjih dneh gostom predstavili lepote našega dela Slovenije, predvsem pa smo načrtovali nadaljnje dejavnosti dveletnega projekta.
Za to šolsko leto pa smo načrtovali tudi Kratkotrajno izmenjavo skupin učencev in učiteljev/spremljevalcev v tem mesecu, torej v letošnjem juniju. Ampak kot veste, te aktivnosti nismo mogli izpeljati in je prestavljena v prihodnje šolsko leto.
Spoštovani sodelavci in učenci, hvala vsem za podporo, aktivno sodelovanje in vse izvedene dejavnosti. Projekt Radi imamo trajnostno naravnano družbo je uspešno začel svojo pot. Sprejeli smo izziv in ker bomo skupno hodili po ustvarjalnih poteh, bomo uspešno prišli do zaključnega cilja našega projekta, ki nas usmerja v osebno rast in trajnostno naravnan življenjski slog znotraj šole, družin in širšega družbenega okolja.
Koordinatorica projekta Marina Koražija
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Strokovno voden ogled za poljčanske šolarje po Nacionalnem laboratoriju za zdravje, okolje in hrano
21. februar 2020
Na Osnovni šoli Kajetana Koviča v Poljčanah poteka dvoletni projekt Erasmus+, ki je naravnan trajnostno. Med zastavljenimi cilji tega projekta je spremljanje odlaganja odpadkov na brežine reke Dravinje, opazovanje in beleženje sprememb rečne vode in analiza vode, ki je odvzeta v času motnosti, obarvanosti, kalnosti. Ker pa smo želeli čim več strokovnih nasvetov glede priprave na odvzem vode, postopkov odvzema in ravnanja z vzorci, smo poiskali strokovne nasvete v Nacionalnem laboratoriju za zdravje, okolje in hrano v Mariboru.
Tatjana Jurša, mag. kemije z NLZOH, je na strokovni ogled laboratorija povabila najboljše učence s področja naravoslovja in njihove učiteljice. Skupaj s sodelavci nam je predstavila laboratorijsko in raziskovalno dejavnost, postopke obveščanja in poročanja, naše učence pa je tudi povabila, da v času svojega nadaljnjega izobraževanja mogoče pri njih opravljajo prakso ali se celo zaposlijo.
Ob strokovni razlagi smo spoznali dejavnosti laboratorija na področju okolja in zdravja, mikrobiološko dejavnost in kemijske analize živil, voda in drugih vzorcev iz okolja.
Vodni življenjski prostor je največji na našem planetu in čeprav reke predstavljajo majhen delež, imajo velik pomen za naš planet, saj dajejo ljudem hrano, ob njih nastajajo mesta, omogočajo promet, proizvajajo energijo, če so čiste, postanejo kraj druženja in sproščanja. Ljudje pa preko snovi, ki jih pogosto v obliki odplak spuščamo v vode iz domov, industrijskih obratov, s kmetijskih površin negativno obremenjujemo svoje okolje. Tako obremenjena je tudi reka Dravinja in v njeni neposredni bližini stoji poljčanska šola. Učenci so že večkrat izrazili skrb za svojo reko, v kateri se ne morejo kopati, v njej ni življenja, ko se sprehajajo ob njej, jih motijo večji odpadki, občasno neprijeten vonj, obarvanost …
Prvošolke so zato organizirale Klub za čisto naravo, učenci iz vseh razredov sestavljajo skupino za opazovanje reke, svoja opažanja objavljajo preko skupine znotraj telefonske aplikacije, kamor bodo takoj obveščali predvsem v primeru, ko bodo opazili onesnaženje. Učenci tudi načrtujejo pomladno čiščenje rečnih bregov skupaj s starši in v povezavi z Občino. Tako delujejo medgeneracijsko in dosežke projekta prenašajo v svoje družine, se ozaveščajo na družbenem področju, bogatijo svoje vseživljenjsko učenje, nekateri pa se nezavedno odpravljajo po poteh svojega bodočega poklica.
Svoja kratka razmišljanja so dodali tudi sodelujoči učenci.
Videli smo neverjetne naprave, ki pa za delovanje še vedno potrebujejo strokovnjaka. V laboratoriju je zaposlenih tudi veliko mladih, ki prinašajo svežino in nove ideje.
Vid Bauma
Najbolj me je pritegnila zanimivost, kaj vse lahko ugotovimo iz enega samega vzorca vode, koščka blaga ali ostanka živila s kemijsko analizo preko vzorčenja, predpriprave vzorca, priprave raztopine, odstranjevanja motečih snovi, analize in izračuna.
Lina Samastur
Najprej smo šli v laboratorij, kjer so nam s klasično metodo za analizo vode prikazali različno obarvanost in tako dokazali prisotnost nitratov, fosfatov, nitritov … Da pa je bil ogled še bolj atraktiven, so nam pripravili ognjenik, ki nastane ob razpadu vodikovega peroksida zaradi dodajanja detergenta in kalijevega jodida.
Nela Turin
Ekipe strokovnjakov iz nacionalnega laboratorija hodijo tudi na teren in pridobivajo vzorce iz morja in jezer, podzemnih in kopalnih voda, z visokih tovarniških dimnikov, predvsem pa analizirajo vzorce, ki jih prejmejo v laboratorij, to pa so predmeti splošne rabe, tudi igrače, živila, zdravila … Opravljajo pa tudi analizo psihoaktivnih snovi anonimno zbranih vzorcev prepovedanih drog.
Valentina Čoh
Na oddelku za analizo psihoaktivnih snovi anonimno zbranih vzorcev prepovedanih drog v NLZOH
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Skupna razredna ura v šolski avli
Trajnostni pogled na hrano, debatni pogovor za in proti
ALJAŽ: V okviru projekta Erasmus poskušamo skrbeti za trajnostni življenjski slog. Predstavili vam bomo soočenje dveh mnenj. Ker tudi z načinom prehranjevanja iščemo poti trajnostnega razvoja in ker je zdrava prehrana še posebej pomembna v obdobju odraščanja, smo na to temo izbrali tri trditve. Vsaka skupina bo z argumenti zagovarjala svojo mnenje, torej RDEČA skupina se s trditvijo strinja, MODRA skupina pa zagovarja nasprotno stališče.
Pozorno poslušajte, kajti na koncu boste še vi tisti, ki boste z dvigom rok podprli tisto skupino, ki je najbolje zagovarjala svojo trditev.
Pa gremo kar na prvo trditev. Ta se glasi:
1. V ŠOLI NAJ BO LE kakovostna, raznolika in ZDRAVA HRANA.
MAŠA: Se strinjamo. V času odraščanja je prehrana ključnega pomena, saj telo za izgradnjo kosti, mišic, notranjih organov in za delovanje možganov nujno potrebuje kvalitetne snovi, ki jih vsebuje hrana.
VALENTINA: V tem obdobju ni pomembno samo to, da dovolj ješ, pomembno je, da ješ kakovostno, raznoliko in zdravo hrano.
ALJAŽ: Kaj bo pa povedala modra skupina.
LOVRO: Mi smo kar zadovoljni s hrano v šoli, bi pa večkrat VKLJUČILI: čokoladni namaz, hamburger, pico, pomfri, čokoladno mleko, sladkor v čaju, več kakava …
ŽIGA: Mislim, da bi tako več pojedli in hrana ne bi ostajala ali se metala proč. Ne bi bili hitro lačni in verjetno ne bi hodili toliko v trgovino po prigrizke.
VALENTINA: Se ne strinjamo z vami. Takšna hrana vsebujejo zelo veliko maščob, sladkorjev in soli.
AJDA: Sladkor povzroči tveganja za zdravje: prekomerno telesno maso in debelost, sladkorno bolezen in zobno gnilobo.
MAŠA: Tudi preveč soli ni zdravo. Sol povečuje krvni tlak in s tem tveganje za bolezni srca in ožilja. Zelo veliko soli je skrite v predelanih živilih: v slanih prigrizkih (čips, palčke), salamah, hrenovkah, pa tudi pice in jedi iz konzerv ter vnaprej pripravljene omake in juhe iz vrečke vsebujejo preveč soli.
AJDA: Ocvrta živila pa vsebujejo zelo veliko maščobe, predvsem nezdrave in naše telo tega ne potrebuje.
VALENTINA: Prav je, da se v šoli izogibamo industrijsko pridelani hrani in pijemo vodo ali nesladkan čaj.
ALJAŽ: Obe skupini sta torej predstavili svoje mnenje. Naj vam še jaz jaz povem nekaj o pomenu zajtrka.
ALI STE VEDELI, da se pri tistih otrocih, ki niso zaužili zajtrka, lahko delovna storilnost zmanjša za do 20 %, v primerjavi s tistimi, ki so zajtrkovali.
Zdaj pa gremo na drugo trditev.
Pitje energijskih pijač je med učenci naše šole zelo opazno, čeprav verjetno vsem niso znani negativni učinki te pijače. Presenetil me je podatek, da je raziskava Evropske agencije za varnost hrane med 27 državami članicami EU pokazala, da nekateri najstniki popijejo celo do 7 litrov energijske pijače na mesec. Zato se druga trditev nanaša na energijske pijače.
2. PITJE ENERGIJSKIH PIJAČ NI PRIMERNO ZA NAS OTROKE IN MLADOSTNIKE.
LOVRO: Slišal sem, da ti energijski napitki dajo tako imenovano motivacijsko energijo. Zato mi zelo ustrezajo pred ali po treningu in na tekmah nisem utrujen. Dajejo mi fizično vzdržljivost.
VALENTINA: Pa veste, da obstaja nevarnost dehidracije, saj se s to pijačo ne odžejaš, celo nasprotno – organizem je po pitju energijske pijače dodatno dehidriran. Povečujejo krvni tlak in utrip, kar je pri osebah s srčnimi težavami lahko usodno.
ŽIGA: Po pitju energijske pijače nisem utrujen in zaspan ter se lahko dolgo učim.
AJDA: Ena pločevinka vsebuje primerljivo vsebnost kofeina kot večja skodelica močne črne kave. Kofein iz energijske pijače se v našem telesu veliko hitreje absorbira kot kofein, zaužit s kavo. Zato lahko hitro pride do predoziranja in vpliva na srce.
MAŠA: Kofein vpliva na centralni živčni sistem, kar se lahko kaže kot nemir, težko sedimo ob knjigah, misli pa nam begajo. Povzroči lahko tudi živčnost, razburjenost, nespečnost. Spanec in kvaliteten počitek pa sta za nas pomembna.
LOVRO: Meni je všeč okus in jih pijem, ker so mi všeč, pa še poceni so.
VALENTINA: Vsebujejo velike količine sladkorja ali umetnih sladil, kar lahko privede do povišanja telesne teže, poleg tega pa negativno vpliva na zobe in poveča tveganje za pojav sladkorne bolezni.
AJDA: Prav tako vsebujejo umetne arome. Za nekatere izmed njih sumijo, da povzročajo hiperaktivnost.
MAŠA: Vsebujejo še številne druge sestavine, katerih učinki na telo še niso raziskani.
ALJAŽ: Kolikor vem, imamo tudi mi v šolskem pravilniku zapisano, da uživanje teh pijač v šoli ni dovoljeno, učiteljeva dolžnost pa je, da učencu energijsko pijačo odvzamejo.
Pa pojdimo še na zadnjo trditev:
3. JEJMO SEZONSKO TER LOKALNO PRIDELANO SADJE IN ZELENJAVO.
VALENTINA: Sezonska živila so tista, ki so v določenem geografskem območju, času in podnebnih razmerah zrela za pobiranje. To naj bi bil tudi čas, ko je določeno živilo na tržišču najcenejše in najbolj sveže.
MAŠA: S trditvijo se strinjamo, saj so taki sadeži običajno bolj dozoreli, imajo višjo hranilno vrednost in bistveno pripomorejo k povečanju števila antioksidantov v telesu.
ŽIGA: Mi smo pa mnenja, da je tudi sadje in zelenjava iz drugih držav pomembna, saj ju imamo v trgovini na razpolago skozi vse leto.
LOVRO: Strokovnjaki priporočajo upoštevanje pravila »5 na dan«, torej da dnevno zaužijemo vsaj 5 porcij različnih vrst zelenjave in sadja.
LOVRO: Pa poglejmo preglednico razpoložljive lokalne zelenjave v različnih sezonah. Če, pogledamo zimo, je izbira zelo omejena. Zato menimo, da samo lokalno ni dovolj.
ŽIGA: Priporočljivo je tudi kombiniranje različnih vrst po barvi. Če poskušamo s pomočjo preglednice sestaviti 5 različnih sezonskih vrst, je to težko. Zato zagovarjamo, da kupimo npr. jagode tudi pozimi, čeprav niso v tem času sezonske in so tudi uvožene.
VALENTINA: Pa ste vedeli, da samo se za 1 kilogram jagod porabi do pet litrov goriva, da pride sadje do nas?
AJDA: Sadje in zelenjava, ki nista sezonska in prihajata iz oddaljenih krajev, rasteta v rastlinjakih, ki morajo biti ogrevani in dodatno umetno osvetljeni. Zato uporabijo veliko neobnovljivih virov energije.
MAŠA: Sezonsko pridelovanje zahteva manj umetnih snovi (pesticidi, gnojila), ki onesnažujejo okolje. Torej ima takšna pridelava manjši vpliv na okolje.
LOVRO: Kaj pa banane, ki so odlične za zajtrk. Vsebujejo magnezij, kalij, vitamin A in C. Ali pa ananas, ki je tudi eden izmed tropskih sadežev. Vsebuje veliko kalcija, magnezija, kalija, cinka, vitamine C, A in K.
VALENTINA: Pa poglejmo kolikšno pot prepotujejo banane in ananas, da pridejo do nas. Imamo podatke iz leta 2016, ko so v Slovenijo uvozili 72.600 ton banan in 2.700 ton ananasa. Banane iz Ekvadorja so pripotovale 12.144 km, ananas iz Brazilije pa 11.281 km.
AJDA: V Slovenijo letno uvozimo za 1,9 milijarde evrov hrane. Uvožena hrana je prepotovala na stotine kilometrov, da je dosegla mesto na polici v naši trgovini.
MAŠA: Ko sadje in zelenjavo prevažamo z letali, porabimo od 10- do 20-krat več goriva, kot če isto sadje in zelenjavo pridelamo lokalno med sezono.
ALJAŽ: Rdeča skupina je torej mnenja, da moramo biti pozorni na poreklo kupljenega sadja in zelenjave.
Kakšno pa je vaše mnenje o slišanih argumentih iz obeh skupin?
Dvignite roke za modro skupino. Dvignite roke za rdečo skupino.
Prav je, da vsi podpremo rdečo skupino in skupaj prispevamo k trajnosti.
Skupna razredna ura učencev 2. in 3. triade o skrbi naše šole za varčevanje z energijo in manj odpadne hrane
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Klimatski protest na valentinovo
Svetovni klimatski protest na valentinovo po ulicah Poljčan (z dovoljenjem g. župana Staneta Kovačiča)
14. februar 2020
Udeležili smo se ga tudi učenci in učitelji Osnovne šole Kajetana Koviča iz Poljčan
Imamo dopisne prijatelje iz Litve in Srbije
Januar 2020
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
V šolski avli predstavljamo dogodke, povezane s projektom
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Vabilo na C1 Short-term staff training event
Invitation
C1 Short-term staff training event
Love Sustainable Society
Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga
Promoting the development of personal knowledge and creating a sustainable lifestyle
Partner schools:
Vilniaus Antakalnio progimnazija, Vilnius, Lietuva
Osnovna škola Stari Grad, Užice, Srbija
Osnovna šola Anice Černejeve, Makole, Slovenija
Osnovna šola Kajetana Koviča, Poljčane, Slovenija
3 day Short-term joint staff training event in Poljčane and Makole, Slovenija
Sunday Nov 17 – Thursday Nov 21
Programme
Monday, Nov 18 | Tuesday, Nov 19 | Wednesday, Nov 20 |
08:00 Welcome at school 08:20 Welcome programme 1 08:45 Snack break 09:10 Welcome programme 2 09:45 Coffee break 10:25 Class 3 a, Formative Assessment 11.10 Measuring the Size of Earth 12.05 Open Doors Hour 13.00 A visit to the Kindergarten 14.00 Lunch at school 14:00-16:00 Break 16:00 Ecoremediation Center 17:30 Dinner
|
09:00 Welcome at school 09:30 Welcome programme 10:15 About the project 11:00 Coffee break 11:30 Open Doors Hour 12:00 Lunch at school 13:00 School Tour 14:00 Project work 15:00-16:00 Break 16:00 Afternoon activities 18:30 Dinner
|
08:45 Transfer to Rogla 09:45 Field trip 11:45 Treetop Walk Rogla 12:30 Transfer to Skomarje 13:00 Lunch 16:00 Transfer to Poljčane 17:00 Transfer to Ljubljana (Lithuanian team)
|
Osnovna šola Kajetana Koviča Poljčane
Elementary School Kajetan Kovič Poljčane
Osnovna šola Anice Černejeve Makole
Elementary School Anica Černejeva Makole
Principal of the coordinator school: mag. Francka Mravlje
Vabilo
C1 Short-term staff training event
Love Sustainable Society
Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga
Promoting the development of personal knowledge and creating a sustainable lifestyle
Partnerske šole:
Vilniaus Antakalnio progimnazija, Vilnius, Lietuva
Osnovna škola Stari Grad, Užice, Srbija
Osnovna šola Anice Černejeve, Makole, Slovenija
Osnovna šola Kajetana Koviča, Poljčane, Slovenija
Sprejem gostov iz treh partnerskih šol
Ponedeljek, 18. november, na Osnovni šoli Kajetana Koviča v Poljčanah
Program dogajanja |
08:00 Sprejem na šoli 08:20 Program ob sprejemu gostov, 1. del 08:45 Odmor 09:10 Program ob sprejemu gostov, 2. del 09:45 Odmor 10:25 Formativno spremljanje v 3. a z učiteljico Barbaro Oder 11.10 Predstavitev projekta Merjenje velikosti Zemlje z učiteljem Goranom Saboličem 12.05 Odprta vrata v učilnice 13.00 Obisk v vrtcu 14.00 Kosilo na šoli 14:00-16:00 Prosti čas 16:00 Ekoremediacijski center Dole z ddr. Ano Vovk Korže 17:30 Večerja na domačiji Debelak
|
Osnovna šola Kajetana Koviča Poljčane
Elementary School Kajetan Kovič Poljčane
Osnovna šola Anice Černejeve Makole
Elementary School Anica Černejeva Makole
Ravnateljica koordinatorske šole: mag. Francka Mravlje
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
PRVA MOBILNOST OSEBJA V OKVIRU ERASMUSA+ IZ ŠTIRIH ŠOL V POLJČANAH IN MAKOLAH
- – 20. NOVEMBER 2019
E-sporočilo partneski šoli v Litvi:
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Erasmus+ K2 projekt Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga odobren!
Osnovna šola Kajetana Koviča iz Poljčan je v letošnjem šolskem letu uspela s prijavo za izvedbo projekta Erasmus+ K2, ki omogoča sofinanciranje projektov, katerih namen je dvig kakovosti poučevanja, usposabljanja, učenja, modernizacija institucij in inovacija družbe. Ena izmed oblik sodelovanja so partnerstva za izmenjavo med šolami, kjer se izvaja mobilnost za učence in osebje sodelujočih šol.
V projektu z naslovom Spodbujanje razvoja osebnih znanj in ustvarjanje trajnostnega življenjskega sloga sodelujemo štiri šole iz treh držav: Osnovna šola Kajetana Koviča iz Poljčan kot koordinatorska šola, Osnovna šola Anice Černejeve iz Makol, Osnovna šola Stari Grad iz Užic v Srbiji in Vilnius Antakalnio progimnazija iz Litve.
V tem projektu izhajamo iz razmišljanja, da lahko ljudje, ki živimo na planetu Zemlja, izbiramo med dvema potema v prihodnost: odločimo se lahko za skrbno ravnanje s svojim okoljem in sprejmemo trajnostno skrb zanj ali se brez te odločitve odpravimo na pot, na kateri bi lahko človeštvo nekoč v prihodnosti izgubilo najdragocenejše, in to je zdravo življenje v zdravem okolju. Zgodovina nas uči, da so mnoge civilizacije v preteklosti že prehodile pot samouničenja in se izgubile na časovnem traku zgodovine. Ampak svet je danes globaliziran in uničevanje okolja ne poteka le lokalno, zato tudi posledice postajajo vse bolj globalne.
V naslednjih dveh letih, kolikor projekt traja, bomo še bolj skrbeli za svoje okolje in tudi mi ravnali ekološko. Spoznali bomo prizadevanja ostalih treh šol in poskušali prenašati dosežke v svoje družine. Izmerili bomo velikost zemlje z orodji, ki jih bomo izdelali sami in merili onesnaženost vode v Dravinji. Srečevali se bomo s prizadevanji za ohranjanje nedotaknjene narave v naši okolici in sodelovali z Učnim poligonom Dole. Spodbujali bomo tudi podjetniško miselnost in slišali jezike manjših evropskih narodov ter krepili znanje angleščine. Predstavili bomo pozitivne vplive, ki ga ima geotermalno ogrevanje šole na okolje, preučili, kateri naravni viri se zaradi te odločitve ohranjajo in koliko. Predlagali bomo prenos zamisli o izvedbi podobnega reševanja vprašanja ogrevanja in oskrbe s toplo vodo na sodelujoče šole.
Osnovna šola Makole načrtuje likovno-kiparsko delavnico na temo Modri planet Zemlja vzporedno s Forma Vivo, ki jo izvaja Občina Makole, in to z naravnimi materiali les, kamen, papir. Predstavili bodo lokalne znamenitosti, oživili druženje ob tabornem ognju in pripovedovanje zgodb, povezanih z naravo. Šola iz Vilniusa pripravlja razširitev in predstavitev ter prenos idej na partnerske šole na področju zamenjave plastičnih slamic s trajnimi, kovinskimi, raziskovanje poklicev prihodnosti in navduševanje za izbiro zelenih poklicev. Vabijo tudi na sodelovanje na festivalu video filmov na temo trajnostnega razvoja. Osnovna šola iz Užic bo spoznavala abecedo trajnostnega razvoja, nadgradili bodo raziskovalno nalogo o zmanjševanju odpadkov in predstavili prizadevanja planinskega turističnega centra, ki je uspešno in skrbno ravna z naravnimi viri in ohranja okolje kar se da nedotaknjeno.
Skozi obe leti bomo delovali povezovalno. Omenjene teme bomo prepletali z delom in življenjem šol. Od 17. do 21. novembra 2019 so Slovenjo obiskali strokovni delavci treh šol, konec marca prihodnje leto pa se bomo na obeh slovenskih šolah družili tudi z učenci.
Že od septembra poljčanska šola živi za ta projekt. Doslej smo oblikovali šolski projektni tim, se prijavili na eTwinning portal, prizadevanja predstavili staršem, izbrali kratko in učinkovito ime projekta – Love Sustainable Society, kjer prve črke imena označujejo začetnice sodelujočih držav.
Na prvi izmenjavi med državami so sodelovali strokovni timi vseh šol, iz tujine so bili to po trije člani iz Litve in Srbije. V ponedeljek, 18. novembra, smo tako na poljčanski šoli sprejeli goste iz tujine in domovine. Poslušali smo slovensko in evropsko himno. Na prireditvi smo se predstavile vse sodelujoče šole, ob kratkih video posnetkih smo tudi potovali po Sloveniji, Litvi in Srbiji. Ker je Erasmus+ evropski projekt, je del dogajanja potekal v angleščini. Vsa šola se je potem spremenila v eno veliko učilnico, gostje pa so aktivno opazovali dogajanje. Najdlje so se zadržali pri tretješolcih, kjer so z učiteljico Barbaro Oder skozi formativno spremljanje doživeli, kako uspešna učiteljica učence usmerja v samostojnost, odgovornost, ustvarjalnost, kritičnost in samokritičnost.
Povezovanje preko programa Erasmus+ mladim, tudi osnovnošolcem, ponuja možnost, da se skozi medkulturne stike učijo ustrezno sodelovati z učenci in odraslimi iz drugih držav. Tako so poljčanski in makolski šolarji tokrat ob sprehodu predstavili gostom iz tujine šolo in svoj kraj, marca naslednje leto pa jih čaka petdnevno učenje in druženje z vrstniki.
Sprejemu in prikazu življenja in dela na obeh slovenskih šolah je sledilo strokovno srečanje, kjer so bile predstavljene dejavnosti, ki so že potekale, hkrati pa smo načrtovali sodelovanje za naprej. Mobilnost osebja med šolami tako spodbuja izmenjavo izkušenj in strokovnega znanja.
Učenci in zaposleni na obeh slovenskih šolah si že od septembra prizadevamo, da bi ozaveščali trajnostnost in naredili konkretne korake za zmanjšanje negativnih vplivov na naravo. Sodelujemo v klimatskih protestih Grete Thunberg, na dnevih dejavnosti ne uporabljamo več plastenk za enkratno uporabo, za malico smo si vsi učenci in zaposleni na poljčanski šoli zašili pralno bombažno vrečko in se tako izognili plastični embalaži ob dnevih dejavnost, v šolski kuhinji skrbno naročajo hrano pri dobaviteljih, ki ne obremenjujejo okolja. Naša šola je ena izmed slovenskih šol, ki je fosilna goriva nadomestila z geotermalno energijo, poljčanska občina pa je tudi zaradi tega ena izmed treh energetsko najbolj prodornih občin v Sloveniji. Trajnostni razvoj nas namreč uči, kako pomembno je ohranjati stanje na planetu Zemlja vsaj takšno, kot ga imamo sedaj.
Gostje iz Litve in Srbije so zapustile Slovenijo. S sabo so odnesle vtise, ki govorijo o tem, kako podobni, a hkrati različni smo si: njihove šole imajo večje število učencev, nacionalna pestrost je pri njih prav tako večja, razlike so v učnih pristopih, izvajanju dni dejavnosti, opremljenosti šol … A pomembnejša od teh razlik so spoznanja, kaj je skupnega: učenci vseh šol pričakujejo konkretne rešitve za naš planet. Prav je, da jim prisluhnemo in jim omogočimo, da po svojih močeh prispevajo k izboljšanju okoljskega zavedanja. Obe slovenski šoli svoja prizadevanja širita na partnerske šole, povezujejo nas skupne aktivnosti, zastava, himna in trajnostno naravnano ime projekta: Love Sustainable Society, Rad imam trajnostno naravnano družbo.
KAJ SMO POSTORILI V SEPTEMBRU 2019?
Priprave na izvajanje projekta potekajo intenzivno že ves september. Doslej smo oblikovali šolski projektni tim, se prijavili na eTwinning portal, projekt predstavili staršem, izbiramo kratko in učinkovito ime, za učence pa smo pripravili podrobno predstavitev, ki smo jo povezali s svetovnim klimatskim protestom.
Posebej za ta projekt je bila oblikovana zastava, ki povezuje tri države, izobesili smo jo v avli, vsi učenci pa se učijo pesem, ki nas bo spremljala na prihodnjih dogodkih in ima angleško besedilo z ekološko tematiko.
Šolski projektni tim se dogovarja glede poteka dejavnosti in priprav na dogodek v novembru, ko nas obiščejo strokovni delavci treh šol.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
PREDSTAVITEV PROJEKTA UČENCEM IN SODELOVANJE V SVETOVNEM PODNEBNEM PROTESTU
19. september 2019
V četrtek, 19. septembra 2019, so učenci vseh triad v šolski avli poslušali evropsko himno. Na prireditvi smo predstavili šolski projekt za naslednji dve leti in se povezali s klimatskimi protesti, ki potekajo po vsem svetu. Ker je Erasmus+ evropski projekt, je del dogajanja potekal v angleščini.
Mladi so pokazali, da jim ni vseeno in da pričakujejo konkretne rešitve za naš planet. Prav je, da jim prisluhnemo in jim omogočimo, da po svojih močeh prispevajo k izboljšanju okoljskega zavedanja. Tako so na prireditvi izvedli kratek protestni shod proti klimatskim spremembam že 19. 9., ker so naslednji dan imeli devetošolci organiziran dan dejavnosti.
Gostji na prireditvi sta bili ravnateljica makolske šole Silvestra Samastur in svetovalka za družbene dejavnosti Občine Poljčane Klavdija Majer, mag. jav. upr.
SVETOVNI PODNEBNI PROTEST: 20. september 2019
GRETA THUNBERG GLOBAL CLIMATE STRIKE: Friday, SEP 20
- septembra, ko je po vsem svetu bilo izvedeno okrog 5 800 protestov v 161-ih državah, ko je o dogodku poročalo kar 7 371 spletnih strani in so protestirali ljudje vseh generacij, so prvošolci obeh oddelkov z učitelji ter nekateri učenci 2. in 3. triade glasno protestirali pred šolo. Shod je potekal kot učna dejavnost.
Na povezavi Video najdete kratko filmsko predstavitev tega dogodka.
Tako so se svetovnemu podnebnemu protestu prvič pridružili tudi šolarji in zaposleni Osnovne šole Kajetana Koviča iz Poljčan.
GLOBAL CLIMATE STRIKE FACTS:
OVER 4 MILLION PEOPLE TOOK PART IN
5,800 ACTIONS IN
161 COUNTRIES ALONG WITH 820 CIVIL SOCIETY ORGANISATIONS,
3,024 COMPANIES AND
7,371 WEBSITES!
And we were part of the GLOBAL CLIMATE STRIKE for the first time in the school history!
PRVI KLIMATSKI PROTEST POLJČANSKIH OSNOVNOŠOLCEV IN PRVI KLIMATSKI PROTEST V OBČINI POLJČANE
- oktober 2019 v Poljčanah
Mladi želijo, da lahko svoje misli izrazijo tudi v javnosti. Tako za petek, 11. oktobra, načrtujemo miren protestni shod v centru Poljčan, s katerim želijo učenci javno pokazati enega od načinov izražanja mnenja na demokratičen način.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Predstavitev projekta Love Sustainable Society učencem in zaposlenim Osnovne pole Kajetana Koviča Poljčane
Povezovalno besedilo s prireditve v šolski avli
September 2019
D 1 Vid: Prvič bomo na naši šoli slišali tri himne: slovensko, evropsko in šolsko. Prosim, da vstanete!
Slovenija je del Evropske unije od leta 2004. Od takrat na prireditvah poslušamo tudi evropsko himno. Današnja prireditev je tesno povezana z EU, sa je je Erasmus+ evropski projekt. Pa začnimo s programom.
Kristina: Dobro jutro vsem zaspancem in vsem čisto prebujenim!
Ula: In seveda našima gostjama.
Vid: Danes bomo ob predstavitvi spoznali šolski projekt za naslednji dve leti, se pogovarjali o šolskem parlamentu in se ob koncu povezali s klimatskimi protesti, ki bodo jutri in 27. septembra potekali po vsem svetu. Ker je Erasmus+ evropski projekt, bo del današnjega dogajanja v angleščini.
D 2 Kristina: Vid, pa greva na delo. Najprej nam razloži, kaj je Erasmus+?
To je program EU, ki podpira izobraževanje, usposabljanje, mlade in šport v Evropi.
D 3 Video 1: (v celoti)
D 4 Ula: Naš projekt nosi zapleteno ime – SPODBUJANJE RAZVOJA OSEBNIH ZNANJ IN USTVARJANJE TRAJNOSTNEGA ŽIVLJENJSKEGA SLOGA.
Vid: Ja, to je projekt, ki povezuje osebna znanja in trajnostni življenjski slog.
D 5 V naslednjih dveh letih bomo še bolj skrbeli za svoje okolje in tudi mi ravnali ekološko.
D 6 Spoznali bomo prizadevanja ostalih treh šol in poskušali prenašati dosežke v svoje družine.
D 7 Izmerili bomo velikost zemlje z orodji, ki jih bomo izdelali sami. Merili bomo onesnaženost vode v Dravinji.
D 8 Srečevali se bomo s prizadevanji za ohranjanje nedotaknjene narave v naši okolici in sodelovali z Učnim poligonom Dole.
D 9 Spodbujali podjetniško miselnost in slišali jezike manjših evropskih narodov in krepili znanje angleščine.
D 10 Povezali se bomo s temo šolskega parlamenta Moja poklicna prihodnost, to so zeleni poklici na področju učinkovite rabe energije, logistike, eko gradnje.
Kristina: S kom bomo v naslednjih dveh letih torej sodelovali?
D 11 Vid: V projektu sodelujemo 4 šole iz 3 držav: Osnovna šola Kajetana Koviča iz Poljčan …
D 12 Osnovna šola Anice Černejeve iz Makol. (Danes pozdravljamo med nami ravnateljico šole, go. Silvestro Samastur, in predstavnico Občine Poljčane, go. Klavdijo Majer. Dobrodošli na naši šoli.)
D 13 Prva sodelujoča država je torej Slovenija. In Slovenija je takšna dežela … (OGLED VIDEA)
D 14 Video 2 (v celoti)
Vid: In tukaj, V Sloveniji, poslušamo takšno glasbo. Jakob Šabec na harmoniki …
D 15 Naslednja šola je Osnovna šola Stari Grad iz Užic v Srbiji.
D 16 Vilnius Antakalnio progimnazija je šola iz Litve.
D 17 Oglejmo si zastave treh sodelujočih držav, kje Litva, Srbija in Slovenija ležijo in glavna mesta: Vilnius, Beograd in Ljubljano.
D 18 Zanimiva je tudi primerjava števila prebivalcev in površine. Srbija ima skoraj 9 milijonov ljudi, Litva pa kar 65. 286 km2.
Ula: Kaj bo potekalo znotraj Erasmusa? D 18
D 19 Delovali bomo povezovalno. Omenjene teme bomo prepletali z našim delom in življenjem. V novembru nas bodo obiskali učitelji treh šol, aprila pa se bomo družili tudi z učenci.
Kristina: Kaj pa smo že naredili?
D 20 Vid: Oblikovali smo šolski projektni tim, se prijavili na eTwinning portal, projekt predstavili staršem, izbiramo kratko in učinkovito ime projekta in organizirali smo to predstavitev.
D 21 Ula: Ampak tega druženja v šolski avli še nismo končali.
(Pridejo iz TU: Lina, Valentina, Žiga F., Tim, Tine, Žan, Urban, Zala, Val, Nika, Nick, Žiga …)
If you feel the Planet is FINE, you are defenitly on the wrong LINE!
Vid: Tako je! Nadaljujemo ga s svetovnim klimatskim protestom Grete Thunberg in naših učencev (nekateri še vstajajo in se pridružijo).
If you feel the Planet is FINE, you are defenitly on the wrong LINE!
D 22 Kristina: Grete Thunberg? Kdo pa je to?
D 23 Vid: 16-letna Švedinja, ki je s svojimi protesti opozorila svet, da politiki naredijo premalo, da vladata denar in neodgovoren odnos do našega planeta Zemlja.
Vid: Protestni shodi se bodo nadaljevali tudi prihodnji teden.
Ula: Ampak danes je 19. september!
Vid (BESEDILO NI NA DIAPOZITIVU):
D 23 Jutri, 20. septembra, bodo z mladimi prvič protestirali tudi vsi ostali. Ker bomo devetošolci jutri na naravoslovnem dnevu, smo povezali protest s predstavitvijo projekta Erasmus+, ki se prav tako zavzema za trajnostno ohranjanje našega planeta!
Učenci in zaposleni Osnovne šole Kajetana Koviča se tako že danes pridružujemo svetovnemu klimatskemu protestu!
In staršem doma bomo lahko razložili, kako pomembno je, da javno pokažemo skrb za naš dom, za naš planet! O dogajanju bomo brali na spletu ali pa si pogledali kakše video, kot je tale:
D 24 Video 3: (v celoti)
Vid: Ne pozabite v svoje družine prenesti dveh današnjih sporočil:
- NA ŠOLI SMO DEL EVROPSKEGA PROJEKTA, ZNOTRAJ KATEREGA SE BOMO ZAVZEMALI ZA NAŠO PRIHODNOST!
- VKLJUČILI SMO SE V SVETOVNI KLIMATSKI PROTEST.
Hvala za zbrano poslušanje. S tem je naše druženje v šolski avli zaključeno. Prosim, če mirno odidete k pouku/v svoje učilnice.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Naš projekt je odobren!
Sporočilo, da je projekt dodan v Mobility Tool
Spoštovani,
podatki za vaš projekt (2019-1-SI01-KA229-060467_1) so prenešeni v orodje Mobility tool+ (povezava je namenjena koordinatorski šoli za vnašanje ustreznih vsebin).