Get Adobe Flash player
Domov

Povzeto po Priporočilih o telesni dejavnosti v času širjenja korona virusa, ki sta ga pripravila in uskladila NIJZ in Fakulteta za šport.

 

PRIPOROČILA ZA ZDRAVO ŠPORTNO UDEJSTVOVANJE V ČASU KRIZE

Ustrezna telesna dejavnost pomembno zmanjšuje tveganje za virusno okužbo, zmanjšuje tesnobo, ki jo lahko povzroči (samo)izolacija zaradi preprečitve širjenja virusa in zmanjšuje tudi vrsto drugih bolj dolgoročnih zdravstvenih tveganj.  Ohranjanje telesnega in duševnega zdravja je torej ključno, zato je pomembno, da ste tako otroci kot odrasli tudi v tem času telesno dejavni skladno s splošnimi priporočili za telesno dejavnost.

  1. Vsak dan najmanj 60 minut telesne vadbe, da se zadihate in spotite.
  2. Upoštevajte zmernost vadbe.
  3. Vadbo izvajajte doma (v hiši, stanovanju, na vrtu …) ali bližnji okolici (gozd …).
  4. Skupinske športe izvajajte samo v krogu družinskih članov s katerimi živite.
  5. Ne uporabljajte igrišč in šolskih igral. V tem času raje plezajte po drevju na domačem dvorišču.
  6. Stiki s prijatelji naj potekajo preko mobilnih telefonov in družbenih omrežij.
  7. Čas izolacije izkoristite za družinsko športno dejavnost na prostem (tisti, ki imate možnost). Pojdite na sprehod v gozd ali na najbližji hrib, pri tem pa opazujte, kaj se dogaja z naravo v tem času.
  8. Če imate svoje dvorišče, poiščite možnosti za različne gibalne igre in vadbo za otroke in odrasle.
  9. V primeru, da nimate možnosti biti na prostem ali da pride do popolne prepovedi gibanja, lahko za številne gibalne aktivnosti poskrbite tudi v prostoru (youtube -Exercise for Kids, ples, zumba, yoga, vaje za športno-vzgojni karton, namizni tenis …)
  10. Organizirajte si redno vadbo doma. Kot pripomočke za vadbo lahko uporabite priročne stvari (npr. vrv) in pohištvo, npr. za izvedbo nalog za mišično moč s pomočjo stola in mize. Pred in po vadbi dobro prezračite prostor. Umijte si tudi roke, še posebej, če ste vadili v skupini s kom, ki se je dotikal istih površin. Če imate balkon ali teraso, lahko vadbo izvedete tudi na balkonu.
  11. Tudi med učenjem imejte kratke gibalne odmore.
  12.  2x na teden izvajajte vaje za moč z lastno težo.
  13. Izogibajte se tistim športom, pri katerih je večje tveganje za nastanek poškodb.
  14. Izogibajte se tudi dolgotrajni naporni vadbi, saj ta lahko zmanjša odpornost na virusne in druge okužbe.
  15. Če zbolite za covid-19, NE TELOVADITE, dokler ne OZDRAVITE.

 

Pripravila

Saša Babšek (Projekt UBU)